Gå til indhold Gå til primær navigation
Nyhed

Outline 24/7

Helt nyt bestillings-koncept sparer trælaster og håndværkere tid

Lang leveringstid på byggematerialer er en velkendt udfordring i byggebranchen, og her kan alene ordreprocessen være en tidskrævende faktor. Derfor lancerer Outline Vinduer nu et helt nyt bestillingskoncept, hvor trælaster og byggemarkeder via en digital platform kan beregne nettopriser på døre og vinduer og ikke mindst – som noget helt nyt i branchen - sætte en bestilling direkte i ordre med det samme. Det er tids- og ressourcebesparende for alle parter, lyder det fra vinduesproducentens salgschef, Claus Petersen Koch.

- Først og fremmest giver websitet mulighed for, at Outlines forhandlere – og deres erhvervskunder - nemt og hurtigt selv kan beregne prisen, når de står med en kunde. Det giver også fordele for slutkunderne, der hurtigere kan få oplyst prisen og taget stilling til købet, fortæller Claus Petersen Koch og fortsætter:

- Derudover kan forhandlere med Outline 24/7 sætte en bestilling i gang direkte hos Outline med det samme og ikke kun inden for normale åbningstider i Outlines kundecenter.

Det vil med andre ord sige, at hvis kunden ønsker at bestille et vindue klokken 17 eller i weekenden, hvor kundecenteret normalt har lukket, kan det nu klares via websitet. Hermed undgår man at vente på, at kundecenteret åbner, før ordren kan påbegyndes.

- Ved at afgive ordren på vores kundewebsite ligger bestillingen allerede hos os den næste morgen, og vi kan begynde produktionen med det samme. Samtidig afkortes ordreekspeditionen yderligere, da kundecenteret normalvis har op til 24 timer til at håndtere en ordre, hvilket også undgås.

En del af Outlines digitale udvikling
Med Outline 24/7 har vinduesproducenten således tilpasset sig markedet og ikke mindst forhandlernes behov ved at sikre endnu hurtigere ordreekspedition, da vinduer og døre nu kan bestilles døgnet rundt. Samtidig imødekommer det en efterspørgsel fra håndværkerne, da en undersøgelse fra Inwido, som Outline er en del af, viser, at hele 60 procent af håndværkerne i alderen 15-29 år vurderer det attraktivt at kunne beregne priser og afgive bestilling på døre og vinduer online, mens aldersgruppen 30-39 år ligger på 50 procent og 40-49 år ligger på 38 procent.

- Vi mærker uden tvivl en øget efterspørgsel på online bestilling og digitale løsninger fra vores kunder. Derfor er Outline også på en digital rejse, hvor vi konstant har fokus på at udvikle os på området, og det er allerede nu resulteret i flere forskellige tiltag. Rigtig mange af vores processer er blevet digitale, og vi bruger ikke papir i salgsafdelingen længere, siger Claus Petersen Koch og fortsætter:

- Det er med til at optimere vores processer og derved bidrage til, at vi blandt andet kan tilbyde vores kunder fire dages lynlevering på døre og vinduer i Danmark, som vi lancerede i foråret. Her kommer Outline 24/7 som en helt naturlig forlængelse af det.

Outline 24/7 lanceres den 8. januar 2018 og giver forhandlerne fuld kontrol over, hvem der oprettes med hvilke kontoindstillinger og aftaler.