Service & reklamationer

Vi sidder hver dag klar til at give vores kunder den bedste service og levere kvalitet til tiden.
Skulle det mod forventning ske, at dit produkt ikke er fejlfrit, beder vi dig først og fremmest om at kontakte forhandleren.
Alternativt kan du udfylde en reklamationsformular eller kontakte Outlines Serviceafdeling på tlf. 97 21 60 00. (Husk at have dit ordrenr. klar).
Det er Vinduesindustriens Tekniske Bestemmelser for DVV og DVV garantien, der danner grundlag for vores reklamations-behandling. Du kan læse mere i filerne herunder.
Husk: For at opretholde reklamationsretten, må fejlbehæftede produkter ikke monteres uden en forudgående aftale med vores serviceafdeling.
Kontroller ved modtagelsen at elementerne stemmer med leveringsaftalen.
Kontakt straks forhandleren hvis der er fejl, mangler eller transportskader som skrammer, ridser, hakker eller knust glas.
skal du kontakte forhandleren vedr. dette, ellers vil din reklamationsret bortfalde. Det samme sker, hvis elementerne bliver monteret.
skal foretages med omtanke, og elementerne skal opbevares på et jævnt underlag, forsvarligt afdækket og beskyttet mod fugt, tilsmudsning og vejrlig.
med en transportklods, for at sikre, at døren ikke kan åbnes under transport. Den skal fjernes inden montering!
Garantien dækker produktionsfejl på elementer, herunder glas og overfladebehandling inden for garantiperioden. Endvidere dækkes transportskader, hvis de er meldt til Outline Vinduer senest 5 dage efter modtagelse.
Garantien dækker ikke:
Fejlmonterede elementer - så som:
- elementer, der ikke er monteret og fastgjort som beskrevet i vores monterings- og brugervejledning.
- elementer, der ikke er opklodset som beskrevet i vores monterings- og brugervejledning.
- elementer, der er monteret udelukkende med skum.
- elementer, der ikke er monteret i lod og vater og med ens diagonal-mål.
Garantien dækker heller ikke dug på indvendig side af ruden, som kan henvises til manglende udluftning/ventilation.
(Dug på udvendig side af ruder kan forekomme ved energiruder).
Flækkede eller revnede ruder vil typisk være et forsikringsspørgsmål.
Ruder der revner efter isætning og udvendige ridser, er fejltyper, der ikke er reklamations-berettiget overfor termorudefabrikanten.
Dele, som skal udskiftes som følge af slid, såsom løse hængsler, hasper, tætningslister m.v.